FourFiveSeconds - Rihanna、Kanye West、Paul McCartney

Rihanna去个格莱美就为了宣传这新歌 fourfiveseconds 四五秒 更好的译法 近乎快要

从头至尾几乎没有听过Paul McCartney的身音 但这位73岁的前辈确实以自己深厚的音乐实力与资质 让riri脱下外衣 做回了那位简单而纯粹的巴巴多斯女人

歌曲没有更多的配乐 全程以泡爷的吉他与人声做配乐 加上侃爷Kanye West和riri的微妙声线 简单而纯粹

歌词:

I think I've had enough
 我想我已受够了这一切
I might get a little drunk
 或许我是有点醉了
I say what's on my mind
 说着脑海里的想法
I might do a little time
 或许我该付出些行动
Cause all of my kindness is taken for weakness
 因为我所有的善意,都被我的懦弱取代
Now I'm fourfiveseconds from wilding
 我几乎快要被逼疯狂了
And we got three more days till friday
 到周五还有漫长的三天
I'm tryna make it back home by monday morning
 周一早上我一定会赶回家
I swear I wish somebody would tell me
 我发誓我希望有人会叮嘱我
Ooh, that's all I want
 这就是我所盼望的

Woke up an optimist
 带着好心情醒来
Sun was shining, I'm positive
 阳关明媚,我也乐观积极
Then I heard you was talking trash
 听到你在唠叨一些废话
Hold me back, I'm about to spaz
 记得挽留我,我快要离开

Yeah,i'm fourfiveseconds from wildin'
 没错,我几乎快要被逼疯狂了
And we got three more days'til friday
 到周五还有漫长的三天
I'm tryna make it back home by monday morning
 周一早上我一定会赶回家
I swear I wish somebody would tell me
 我发誓我希望有人会叮嘱我
Ooh, that's all I want
 这就是我所盼望的

And I know that you're up tonight
 我知道今夜你仍未入睡
Thinkin' "How could I be so selfish?"
 暗想着我怎么能这般自私
But you called‘bout a thousand times,wondering where I’ve been
 但你不厌其烦的联系我,担心我会置身何处
Now I know that you're up tonight
 现在我知道今夜你仍未入睡
Thinkin' "How could I be so reckless?"
 暗想着我怎么能这么粗心大意
But I just can't apologize, I hope you can understand
 但我说不出抱歉,我希望你能理解

If I go to jail tonight
 如果今晚我不幸被捕入狱
Promise you'll pay my bail
 答应我,你会为我保释
See they want to buy my pride
 懂吗,他们只是想买下我的骄傲
But that just ain't up for sale
 但他们忘了这并不出售

See all of my kindness is taken for weakness
 看着我所有的善意,都被我的懦弱取代
Now i'm fourfiveseconds from wildin'
 我几乎快要被逼疯狂了
And we got three more days'til friday
 到周五还有漫长的三天
I'm tryna make it back home by monday morning
 周一早上我一定会赶回家
I swear I wish somebody would tell me
 我发誓我希望有人会叮嘱我
Ooh, that's all I want
 这就是我所盼望的

Fourfiveseconds from wildin'
 几乎快要被逼疯狂了
And we got three more days'til friday
 到周五还有漫长的三天
Just tryna make it back home by monday morning
 周一早上我一定会赶回家
I swear I wish somebody would tell me
 我发誓我希望有人会叮嘱我
Ooh, that's all I want
 这就是我所盼望的

评论
热度(4)